Wednesday, June 3, 2009

咩态度啊?!!!

刚刚从PUDU回来。在那里买了两张巴士票。一张是给我这个星期五回家的,一张是给女朋友星期四回家的。当我在买票的时候,让我遇到活了这二十多年来的第一件怪事!

整个巴士总站的counters我都走完了,视乎都找不到我要的时间和巴士。只剩下一间。就没办法了,只好买下吧。票价是RM24.30。当我付钱的时候,我就给了3张RM10。他应该找回RM5.70。然而,他只给回我RM5。理所当然的问他剩下的RM0.70呢?他就问我:"ada 30 cen tak?" 我说:"darat, kak."他就回我:"saya darat 70 cen, jadi bus ticket jadi 25 ringgit la.."

什么理由?!什么态度?!当下的我真的很气。气并不是全因为拿不回那七毛钱,而是因为他那样的态度。这是做生意应有的态度吗?他竟然连问其他同行有没有散钱都没有,就如此回答我了。难道连做生意需要预备散钱的基本知识都不知道吗?那时候我真的很想把巴士票送回给他然后叫他退回钱来。可是又想到如果退进去,可能就在其他地方买不到票了。

Very sorry to say that, i will not purchase to this bus company any bus ticket anymore. This is not the only one bad impression that this company given it to me.s

6 comments:

  1. u should have taken one photo of the counter.
    post it up here.
    post it to the forum.
    and everywhere.

    screw that company.

    ReplyDelete
  2. Kesatuan. i forgot to do it. Ish..

    ReplyDelete
  3. challenge me?

    don't be. the winner is obvious.

    i have other covers too. do a google search at the top right corner of my blog. search keywords like "song cover"..

    lol`

    ReplyDelete
  4. hahahhaa...but quite lazy to do la...busy for my stupid assignments..haiz.

    ReplyDelete